top of page

8 tekenen waarom jij misschien administratieve ondersteuning nodig hebt.

Wanneer je juist je zaak hebt opgestart, kijkt niemand op waarom jij je eigen boekhouding doet, je keuken en toilet proper houdt of zélf naar het postkantoor loopt met pakketjes.

Maar de dag dat je hulp nodig zal hebben is dichterbij dan je denkt. Niemand is in staat om meer dan 24 uur in een dag te proppen. Bovendien zijn jouw uren letterlijk té waardevol om te verdoen aan ‘kleine’ dingen.

Het punt is om iemand te zoeken die samen met jou niet de som ‘1+1=2’ maakt maar ‘3’ als resultaat geeft. Een administratieve coach is nu eenmaal veel beter in het op orde houden van de boekhouding, in het organiseren (ze hebben meestal al jaren ervaring) en in het opvangen van de kleine dingen. Op die manier, kan jij je focussen op het echte werk.

Maar wanneer weet je dat je klaar bent voor die extra hulp? Kijk uit naar deze signalen:

  1. Je werkt hard, harder dan ooit tevoren, maar het voelt alsof je nooit iets gedaan krijgt. Analyseer je persoonlijke productiviteit door een tweetal weken je activiteiten (dmv tijdsregistratie) bij te houden. Je zal snel merken dat het meestal administratieve zaken zijn die je kan ‘afstoten’.
  2. Je krijgt het moeilijk om zaken te onthouden. Wat was er alweer afgesproken met de klant? Je smartphone zit overvol. Als dit niet werkt, heb je misschien toch een administratieve coach nodig, misschien iemand die je projecten opvolgt en beheert. Maar dat je iemand nodig hebt is een zekerheid.
  3. Welke deadlines moet ik halen? Naar welke vergadering moest ik alweer? Je kan dit deels oplossen met technologische oplossingen zoals task-manager applicaties op je smartphone. Als dit niet werkt, heb je misschien toch een administratieve coach nodig, misschien iemand die je projecten opvolgt en beheert. Maar dat je iemand nodig hebt is een zekerheid.
  4. Je kan geen nieuwe ‘business’ genereren want je hebt het al zo druk. Als je klanten moet afwijzen, terwijl je nog steeds zélf naar het postkantoor gaat, dan is er iets mis.
  5. Je ontwijkt taken die nodig zijn. Facturen maken is iets voor als je tijd hebt, je bestaande klanten bezoeken ook… Toch hulp overwegen?
  6. Ben je gewoon hopeloos in sommige aspecten van je business? Je bent keigoed in dat ene gedeelte maar niet in het andere? Verdoe je tijd niet met alles zelf en alleen te willen doen, je verliest waarschijnlijk heel veel tijd (en geld) met iets uit te proberen wat toch niet je ding is.
  7. Heb je het te druk om creatief te zijn of om een langetermijnvisie uit te werken voor je bedrijf? Als je alleen maar bezig kan zijn met het dagdagelijkse… dan is dat wellicht het punt waar je blijft hangen. Geef een aantal zaken door en krijg tijd om aan je toekomst te werken of om nieuwe ideeën te ontwikkelen.
  8. Het prijskaartje. Een van de belangrijkste regels is natuurlijk ‘Geef geen geld uit dat je niet hebt’. Iemand full time aannemen is geen optie… maar een administratieve coach voor een paar uur per week/maand misschien weer wel……En zo geraak je dan toch van start…!

Voor meer info over mijn aanbod aan diensten, neem gerust contact met mij op.

bottom of page